Vlaamse
Oliecentrale

Shell Helix Ultra ECT C6 0w-20

De meest geavanceerde motorolie voor hoogwaardige prestaties

Shell Helix Ultra ECT C6 0W-20 is een volledig synthetische motorolie die ontworpen is om te voldoen aan de hoogste eisen van moderne motoren. Deze geavanceerde formulering biedt uitstekende bescherming en prestaties voor zowel benzine- als dieselmotoren, inclusief hybride voertuigen.

Belangrijkste kenmerken en voordelen:

  1. Ultieme Reinigingstechnologie:

    • Helpt hoogpresterende motoren te beschermen tegen afzettingen die de prestaties kunnen verminderen.
    • Biedt superieure bescherming tegen slijtage en corrosie, wat bijdraagt aan een langere levensduur van de motor.
  2. Brandstofbesparing:

    • Dankzij de lage viscositeit en lage wrijving kan deze olie tot wel 4,0% meer brandstofbesparing bieden in vergelijking met referentieoliën volgens de API Sequence VIE testresultaten.
  3. Uitstekende Bescherming:

    • Biedt bescherming tegen Low Speed Pre-Ignition (LSPI) in direct ingespoten turbocharged benzinemotoren.
    • Beschermt turbochargers tegen afzettingen, wat essentieel is voor direct ingespoten dieselmotoren.
  4. Veelzijdige Toepassingen:

    • Geschikt voor een breed scala aan motoren, inclusief die met uitlaatgasnabehandelingssystemen zoals Diesel Particulate Filters (DPF’s) en Three Way Catalysts (TWC’s).
    • Ook geschikt voor gebruik met biodiesel en benzine/ethanol mengsels.
  5. Lage Verdamping:

    • De formulering met lage verdamping betekent minder olieverbruik en minder vaak bijvullen.

Fysieke Eigenschappen:

  • Dichtheid @15°C: 834 kg/m³
  • Kinematische Viscositeit @40°C: 40,3 cSt
  • Kinematische Viscositeit @100°C: 7,9 cSt
  • Vlampunt: 237°C
  • Stolpunt: -51°C

Bescherming tegen LSPI met Shell Helix Ultra ECT C6 0W-20

Shell Helix Ultra ECT C6 0W-20 biedt geavanceerde bescherming tegen Low Speed Pre-Ignition (LSPI), een veelvoorkomend probleem bij moderne, direct ingespoten turbocharged benzinemotoren. LSPI kan optreden wanneer het lucht-brandstofmengsel in de cilinder vroegtijdig ontbrandt, wat kan leiden tot ernstige motorschade. Shell Helix Ultra ECT C6 0W-20 is speciaal geformuleerd met technologieën die deze vroegtijdige ontstekingen helpen voorkomen. Door het gebruik van hoogwaardige additieven en een stabiele basisolie, biedt deze motorolie een uitstekende bescherming tegen LSPI. Dit betekent minder risico op motorschade, betere prestaties en een langere levensduur van de motor​​.

(OilSpecifications)​​ (Lubrizol)

Shell-Helix-On-the-Road-Product-Images-59

Gezondheid, veiligheid en milieu:

  • Gezondheid en Veiligheid: Dit product vormt bij correct gebruik geen significant gezondheids- of veiligheidsrisico. Vermijd huidcontact en gebruik ondoordringbare handschoenen bij het hanteren van gebruikte olie. Raadpleeg het Veiligheidsinformatieblad voor meer informatie.
  • Milieu: Breng gebruikte olie naar een erkend inzamelpunt en loods het niet in de afvoer, de bodem of het water.

Shell Helix Ultra ECT C6 0W-20 met PurePlus Technology biedt uitzonderlijke bescherming en prestaties voor de meest veeleisende motoren, waardoor het een uitstekende keuze is voor moderne voertuigen.

Wil je nieuwe motoren optimaal beschermen?

Vraag dan nu je offerte aan

Uitgebreide specificaties en goedkeuringen van Shell Helix Ultra ECT C6 0W-20

1. API SP/GF-6A:

  • API SP: Dit is de nieuwste API-specificatie voor motoroliën en biedt verbeterde bescherming tegen LSPI (Low Speed Pre-Ignition), verbeterde bescherming tegen afzettingen en slijtage, en verbeterde prestaties bij hoge temperaturen.
  • GF-6A: Deze ILSAC-specificatie richt zich op brandstofbesparing, bescherming tegen LSPI, motorreiniging, en slijtagebescherming. Het is speciaal ontworpen voor motoren die oliën met een lage viscositeit gebruiken.

2. ACEA C5:

  • ACEA C5: Een specificatie voor lichtgewicht motoroliën met lage viscositeit. Deze oliën zijn ontworpen voor gebruik in moderne, hoog presterende benzine- en dieselmotoren. Ze bieden uitstekende bescherming tegen LSPI, verminderen olieverbruik door lage verdamping en zijn compatibel met uitlaatgasnabehandelingssystemen zoals DPF’s en TWC’s.

3. ACEA C6:

  • ACEA C6: Deze nieuwe specificatie biedt verbeterde bescherming tegen LSPI, uitstekende bescherming tegen slijtage en turbocharger-afzettingen, en betere brandstofbesparing. Het is geschikt voor zowel benzine- als dieselmotoren, inclusief motoren met directe injectie en turbo’s.

4. BMW LL-17FE+:

  • BMW LL-17FE+: Een goedkeuring van BMW voor motoroliën die brandstofbesparing bieden en geschikt zijn voor gebruik in BMW-voertuigen. Deze oliën hebben een lage viscositeit en zijn ontworpen om te werken met de nieuwste BMW-motoren, met een focus op het verminderen van wrijving en slijtage.

5. MB-Approval 229.71:

  • MB-Approval 229.71: Een specificatie van Mercedes-Benz voor motoroliën die verbeterde brandstofefficiëntie en bescherming tegen LSPI bieden. Deze oliën zijn ook compatibel met uitlaatgasnabehandelingssystemen zoals DPF’s.

6. MB-Approval 229.72:

  • MB-Approval 229.72: Deze goedkeuring van Mercedes-Benz is gericht op motoroliën die uitzonderlijke bescherming tegen slijtage en corrosie bieden, evenals een hoge stabiliteit bij hoge temperaturen. Deze oliën zijn geschikt voor de nieuwste generatie Mercedes-Benz motoren en bieden bescherming tegen LSPI.

Overzicht van Belangrijkste Testen:

  • CEC L-107-19 (M271 EVO Sludge Test): Test voor de vorming van slib in motoren.
  • ASTM D8256 (Sequence VH): Test voor lage temperatuurslib.
  • ASTM D8350 (Sequence IVB): Test voor slijtage van de kleptrein.
  • CEC L-117-20 (VW TDI 3): Test voor zuiverheid van dieselzuigers en vastzittende ringen.
  • JASO FE M366: Test voor verbetering van de brandstofefficiëntie.
  • CEC L-114-19: Test voor afzettingen in de turbocharger compressor.
  • ASTM D2891 (Sequence IX): Test voor LSPI-gebeurtenissen.
  • ASTM D8279 (Sequence X): Test voor verlenging van de timingketting.

Met deze specificaties en goedkeuringen biedt Shell Helix Ultra ECT C6 0W-20 uitgebreide bescherming en prestaties, ideaal voor moderne voertuigen en motoren.